Test Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC pohledem ženy: Uhlazený svůdník

Třetí generace GLC je vymazlenější než kdy dřív. Zvenku nenápadná, uvnitř s vůní luxusu.
uvodka-1100x618.jpgCelá galerie 46 Zdroj: Sabina Sarkisovová

  • Dynamika 10

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 10

  • Celkové hodnocení 9.2

Středně velká SUV auta mají v České republice vcelku diskutabilní pozici. Vypadají sice dobře, velikostně jsou dimenzovaná tak akorát a na chalupu odvezou nespočet věcí. Ale to bychom nesměli být Češi a v našem lokálním rybníčku nepreferovat kombíky, že. Nicméně časy se mění a GLC by mohlo u mnoha lidí změnit názor. A jaké má k tomu nástroje?

Designová čistota

První je viditelný na první pohled. Oproti předešlé generaci narostlo GLC do délky, a nyní má cca 4,7 m. Díky protaženému zadnímu převisu se zvětšil i prostor zavazadelníku na pěkných 620 litrů a jelikož má dvojité dno, určitě je možno využít i prostor pod „přepážkou“. Prostor bychom tu měli, co dál?

Když vás nepřesvědčil první důvod, co takhle ona lehká evoluce v designu. Zvětšila se maska chladiče a nyní působí robustněji než kdy dřív, navíc ve spojení s ostřeji tvarovanými světlomety dostalo GLC do vínku trošku nazlobenější výraz. Změny doznaly i nasávací otvory, které se lépe včlenily do SUVéčkoho designu auta. Ostatně tím svým přikrčenějším postojem působí auto dynamičtěji oproti předešlé generaci. Plus tu máme příplatkovou metalízovou modrou barvou Spectral (24 689 Kč) et voilá, máme tu sexy auto.

AMG pomáhá

Tomu odpovídá i pohled ze strany. Nové prolisy na bocích působí uhlazeně a hrají si hezky do noty s rozšířenými bočními prahy. Jasně, nebudu lhát a rovnou přiznávám, že na tomhle autě jsou i exteriérové doplňky z linie AMG, díky nimž je všechno mnohem přitažlivější. Ať už jsou to 20″ disky kol AMG, tmavá skla od B sloupku, lemy podběhů kol v barvě vozu, tedy modré nebo sada Digital Light s funkcemi projekce. Všechno je vyladěné do posledního detailu.

Mně se GLC zvenku neskutečně líbí. Působí elegantně, ale zároveň tak nenápadně. Nic není nucené, přeplácané, všechno na sebe dosedá a navazuje. Tady si u Mercedesu zaslouží jedině chválu.

A není to moc? Není!

A uvnitř? Uf! Nebe. Tady si budete připadat jako v jiné době. Ačkoliv moc dobře víte, že jsem zastánce tlačítek a takový staromilec, tak mě zdejší uspořádání hodně těšilo. Celému autu vévodí dva digitální displeje – jeden v přístrojovém štítu, a druhý vertikální s minimem tlačítkem, jehož ovladatelnost přirovnávám ke klasickému tabletu. Velmi rychle se s ním naučíte pracovat, je intuitivní, rychlý a má krásné vykreslení. Navíc například ovládání klimatizace je na něm neustále k dispozici a reálně velmi dobře udělané.

Kůže jak punc luxusu

Pak tu máme klasický sportovní volant potažený kůži nappa, který je vkusně zasazen do přední části, které vévodí černá syntetická kůže v kombinaci s dekorem v podobě hnědého lesklého jasanu a nesmí chybět ani pianová černá barva na středové konzoli. To celé je doplněno hnědou kůží, která prostupuje čalouněním dveří a sedadel, která jsou příjemně nadimenzována. Dokážete si představit tu čistotu provedení a zpracování, že? Nakonec to celé doplňuje matná chromová barva, která se objevuje na madlech dveřích a kolem výdechů klimatizace. A nesmím zapomenout ani na jeden z mých nejoblíbenějších prvků, a tj. ambientní osvětlení. To je v GLCéčku velmi přiznané a můžete si ho vyladit do jakých barev chcete, tlumit si jas, nebo naopak z toho udělat raketu směřující na měsíc. Nebo, když vás to začne nudit, to můžete vypnout. Na těchto detailech se mi líbí, že je můžete využívat podle své potřeby a mentálního nastavení. Aka máte tu všechno a můžete to použít, nebo ne. Je to jen na vás.

Asistenti jako vaše druhé já

Prémiové auto musí mít vyladěné asistenty, a i když od nich já osobně nemám velké nároky, troufám si říct, že tady by měly být bezchybné. Máte tu ony klasické typu adaptivní tempomat, který funguje velmi dobře, sice při předjíždění má milisekundové prostoje, protože má lehké zpoždění při vyhodnocení pozice auta jedoucího před vámi, ale to se dá přežít. Co se mi osobně líbí je automatický náhled na semafory, který vám pomůže v ten moment, kdy před vámi zastaví například autobus, dodávka, nebo si najedete jen moc pod semafor.

Pokud máte problém s odhadem je pro vás 360stupňová kamera jako dělaná. Ta může pomoci nejen při manévrování, ale také při parkování.

Příjemný je i asistent dopravního značení, který vám vykresluje jednotlivé značky.

Motorizačně vyladěný až do konce

Testovaná verze byla dvoulitrový přeplňovaný vznětový čtyřválec v kombinaci s 9stupňovou automatickou převodovkou, se schopností zrychlit z 0 na 100 km/h za 8 sekund. A nebudeme si nalhávat, není to jen papírový údaj. Motor má tah hlavně z nízkých otáček, kde je ona dynamika cítit nejznatelněji, ve vyšších rychlostech nad 135 km/h už pak netáhne, ale udržuje si stabilní výkon. Což se nejvíc projevilo na německých dálnicích, kde jsem mohla vyzkoušet jeho potenciál a vyhodnotit, že tohle je jeho domácí prostředí, a tady se cítí nejlépe.

Ne, že by mu okresky neseděly, ba naopak. Při změně jízdního režimu si trošku přiklekne, a dravěji jde do jakékoliv zatáčky při nesnížené rychlosti. Drží jako přibité a vy máte pocit, že zpomalovat rozhodně nemusíte. Suchá silnice, mokrá, GLC se dokáže díky inteligentní čtyřkolce přizpůsobit.

Dobrá je i kombinovaná spotřeba, která ve finále činila 7 l/100 km, a je potřeba vzít v potaz, že jsem vůz testovala na několika stovkách kilometrů českých okresek v kombinaci německé dálnice s neomezenou rychlostí.

Natáčecí zadní náprava jako možnost

A stejně dokonalá je ona manévrovatelnost a pohodlí. Díky natáčecí zadní nápravě je SUV mrštnější a poddajnější v zatáčkách a navzdory své vyšší výšce se moc nenaklání. Vzduchové odpružení AirMatic zase díky adaptivním tlumičům nabízí velký komfort pro cestující. Celkově je GLC velmi dobře podvozkově naladěno a žádný akustický nepořádek se k cestujícím nepřenáší. A je to i dobrá práce inženýrů, kteří zapracovali na větším potlačení  aerodynamického hluku.

Neomezenost je pro něj symbolem volnosti

Doma je GLC hlavně na dálnicích, kde ocení delší cesty. Posádce totiž nabízí kromě komfortu a bezpečí i zábavu na palubě. Cenovka v základní verzi činí cca 1 400 000 Kč a s AMG příplatkovou sadou a další výbavou se dostane na něco přes 2 000 000 Kč. Přesto je tohle auto nejlepším rodinný řešením, které potěší jak výkonem, tak celou svou existencí.

Měření a technické údaje

Naměřené hodnoty
Spotřeba v testu (l/100km)7
Motor
PalivoVznětový motor
Zdvihový objem (cm3)1993
PřevodovkaAutomatická 9stupňová převodovka 9G-TRONIC
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)145 kW + 17 kW (197 k + 23 PS)
Točivý moment (Nm)440 Nm
Nejvyšší rychlost (km/h)219 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)5.6
Objem nádrže (l)62
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4 716
Šířka (mm)2 075
Výška (mm)1 640
Ceny
Základní cena modelu1 462 890 Kč
Cena testovaného vozu2 092 806 Kč
7.3.2023 8:17| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist